Člověk, quo vadis?

Kratek razmislek o gotovosti in smislu filozofiranja v sodobnosti
Platon kot prvi metafizik je gotovost postavil onkraj človeka z vpeljavo idej in sveta idej, ki v naš, fizični svet, odsevajo sence. Resnični svet je torej onkraj, ne tostran in je spoznaten po poti razuma, z motrenjem idej.

 

 

Kratek razmislek o gotovosti in smislu filozofiranja v sodobnosti
Platon kot prvi metafizik je gotovost postavil onkraj človeka z vpeljavo idej in sveta idej, ki v naš, fizični svet, odsevajo sence. Resnični svet je torej onkraj, ne tostran in je spoznaten po poti razuma, z motrenjem idej.

 

 

Mentor’s Translation 2012

Za nami je še ena uspešno zaključena Mentorjeva prevajalnica JSKD 2012.

 

 

Za nami je še ena uspešno zaključena Mentorjeva prevajalnica JSKD 2012.

 

 

Přehled filozofie neutrality levice šesté

Šestov se tako kot Nietzsche upira vsakršni filozofski učenosti, ki mu pomeni plod umskega rokodelstva, logičnih izračunov in sklepov, kar človeka odmika od intuitivnih, kreativnih vzponov ustvarjalnega duha. »Dokler bo vladala logika, bo pot k metafiziki zaprta.«

Brezmejno svobodo doživimo šele s premagovanjem umskih principov (samorazvidnosti). Tako so dihotomije dobro-zlo, pravilno-napačno, resnica-laž zgolj proizvodi znanosti, za globlje doživljanje bistva in doživljanja sveta pa se moramo dvigniti nad te pojme, kjer je tudi vrelec neskončne svobode. »To nas bo pripeljalo do nekakšnega veličastnega niča, v katerem bo s pravili, zakoni in idejami izginila tudi vsakršna resničnost« (Šestov, Premagovanje 160).

 

Šestov se tako kot Nietzsche upira vsakršni filozofski učenosti, ki mu pomeni plod umskega rokodelstva, logičnih izračunov in sklepov, kar človeka odmika od intuitivnih, kreativnih vzponov ustvarjalnega duha. »Dokler bo vladala logika, bo pot k metafiziki zaprta.«

Brezmejno svobodo doživimo šele s premagovanjem umskih principov (samorazvidnosti). Tako so dihotomije dobro-zlo, pravilno-napačno, resnica-laž zgolj proizvodi znanosti, za globlje doživljanje bistva in doživljanja sveta pa se moramo dvigniti nad te pojme, kjer je tudi vrelec neskončne svobode. »To nas bo pripeljalo do nekakšnega veličastnega niča, v katerem bo s pravili, zakoni in idejami izginila tudi vsakršna resničnost« (Šestov, Premagovanje 160).

 

Filozofie Ducha Nikolaje Berdyajeva

»Svet se nagiba k zanikovanju resničnosti duha. Edino, o čemer ne dvomi, je resničnost vidnih stvari« (N. Berdjajev)

Nikolaj Aleksandrovič Berdjajev (1874-1948) je predstavnik ruske religiozne filozofije. V duhu verskega eksistencializma in personalizma, ki je do določene mere konceptualno podoben filozofiji Leva Šestova, čeprav gre za dve popolnoma različni filozofiji, Berdjajev išče izhod iz breztalnosti (беспочвенность). V tekstu O človekovi zasužnjenosti in svobodi Berdjajev razvija koncept svojstvenega personalizma, neke vrste dualistične filozofije objektivnega in subjektivnega, katere ključni pojem je pojem osebe, ki je onkraj te razklanosti.

»Svet se nagiba k zanikovanju resničnosti duha. Edino, o čemer ne dvomi, je resničnost vidnih stvari« (N. Berdjajev)

Nikolaj Aleksandrovič Berdjajev (1874-1948) je predstavnik ruske religiozne filozofije. V duhu verskega eksistencializma in personalizma, ki je do določene mere konceptualno podoben filozofiji Leva Šestova, čeprav gre za dve popolnoma različni filozofiji, Berdjajev išče izhod iz breztalnosti (беспочвенность). V tekstu O človekovi zasužnjenosti in svobodi Berdjajev razvija koncept svojstvenega personalizma, neke vrste dualistične filozofije objektivnega in subjektivnega, katere ključni pojem je pojem osebe, ki je onkraj te razklanosti.

Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Več informacij

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala. Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov.. Zato ločimo različne vrste piškotkov. Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam: Informacijske pooblaščenke RS (PDF) Mednarodne gospodarske zbornice (PDF) 1. Nujno potrebni piškotki Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, varnosti...). 2. Izkustveni piškotki Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje...). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika. 3. Funkcionalni piškotki Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (uporabniško ime, jezik, regijo...) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani. 4. Oglasni ali ciljani piškotki Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Nadzor piškotkov Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brkljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo. Za informacije o zmožnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Zapri